Eindklant / 18.06.2013

Beelden van devolo dLAN® LiveCam nu ook op Windows- en Linux-computers

devolo stelt een nieuwe update beschikbaar voor de dLAN® LiveCam. Dankzij deze gratis te downloaden update streamen gebruikers van de beveiligingscamera beelden nu ook direct naar hun Windows-computers. devolo komt zo tegemoet aan wensen van gebruikers die hun camera willen gebruiken op hun desktopcomputer, tablet en smartphone. De Windows-software functioneert ook probleemloos op Ubuntu Linux ‘Wine’. Dit is de eerste grote update voor de dLAN® LiveCam.

Zeer eenvoudige installatie en bediening nu ook op desktopcomputers

Zoals altijd bij devolo is de Windows-software eenvoudig en intuïtief te installeren en te bedienen. Zo kost de installatie van de software niet meer dan een minuut, zelfs voor technisch minder goed onderlegde gebruikers. De hardware-installatie - als deze al niet eerder is gedaan - gaat zo mogelijk nog sneller: verbind de camera met de netvoeding op de plek van installatie, koppel een Powerline-adapter aan de router en steek hem in een willekeurig stopcontact. Daarmee is de verbinding tot stand gebracht. Daarna voert de gebruiker alleen nog de toegangscode - vermeld aan de onderkant van de dLAN® LiveCam - in de software in, en de live videostream is overal ter wereld beschikbaar.

Comfortabel op afstand bedienen

Dankzij de Windows- en Linux-software-update zijn alle functies in de bekende smartphone-app nu ook beschikbaar voor de desktopgebruiker. Dit betekent uiteraard live toegang tot het beeld van de camera en toegang tot opties als videoresolutie-instellingen, handmatige of automatische infrarood ledactivatie voor optimale beeldweergave, contrastinstellingen en meer. Uiteraard is de dLAN® LiveCam ook tegelijkertijd te gebruiken met de app - dit voor toegang tot de videostream via een smartphone of tablet, bijvoorbeeld tijdens een vakantie.

dLAN® LiveCam met voortdurende functie-updates

"Ik ben zeer verheugd dat we met deze functie-update tegemoet kunnen komen aan een veelvoorkomende vraag van klanten", zegt Heike Harbers, CEO van devolo AG. "We bieden een kosteloze functie-uitbreiding voor klanten die onze camera al bezitten. Daarnaast verwachten we nieuwe groepen potentiële kopers te interesseren voor de dLAN® LiveCam."

devolo breidt de functionaliteiten van de dLAN® LiveCam de komende maanden voortdurend uit. Zo biedt de camera vanaf deze zomer ook ondersteuning voor Mac OS X-computers.

Windows-versie functioneert feilloos in Ubuntu Linux ‘Wine’-omgeving

De huidige pc-software voor de dLAN® LiveCam werkt met het Windows 7- en Windows 8-besturingssysteem en met huidige versies van Ubuntu Linux. Zo functioneert de software feilloos in de Ubuntu Linux ‘Wine’-omgeving (Windows-emulatie). De software is als gratis download verkrijgbaar op www.devolo.nl in twee verschillende versies. De eerste versie is bedoeld voor installatie op een privécomputer of laptop en is te installeren via een eenvoudige dubbelklik. Versie twee is bijvoorbeeld voor installatie op een werkcomputer, omdat er geen administratieve rechten nodig zijn. Deze is beschikbaar in een zip-bestand, zodat alle noodzakelijke data lokaal te installeren is.

Nieuwkomers in de wereld van dLAN® LiveCam kunnen zich wenden tot de dLAN® LiveCam Starter Kit, bestaande uit een camera en een adapter voor internetverbinding. Deze set is verkrijgbaar voor 129,90 euro incl. btw bij elektronicawinkels en online. Diegenen die al in het bezit zijn van een dLAN® Powerline-netwerk, kunnen een standalonecamera aanschaffen voor 99,90 euro incl. btw.