Eindklant / 28.09.2005

devolo biedt upgrade voor MicroLink dLAN Highspeed adapters

Gratis firmware update biedt nieuwe functies en hogere gegevenstransmissie. De nieuwe firmware versie 1.5 van devolo verbetert de functionaliteiten en gegevenstransmissie van de MicroLink dLAN Highspeed adapters aanzienlijk. Deze nieuwe firmware verbetert de gegevenstransmissie in moeilijke situaties, verhoogt de doorvoer met een verbeterde foutcorrectie en laat het gebruik van Internet Group Management Protocol (IGMP) toe. Zelfs de apparaten die reeds verstuurd zijn, kunnen een gratis upgrade hebben door de update die nu op de website van devolo te downloaden is.

Gebruikers die de nieuwe firmware nu downloaden hebben een 3-voudig voordeel. De firmware versie 1.5 biedt betere transmissie, vooral waar de verbinding problematisch is. De verbeterde foutcorrectie biedt een hogere doorvoer. De firmware update biedt ook een voordeel aan gebruikers dLAN Highspeed die vaak gebruik maken van IP-TV: De Internet Group Management Protocol (IGMP) zorgt voor probleemloos TV- en videoplezier op meerdere computers tegelijk.

Firmware version 1.5

De update controleert voor de installatie automatisch of een aangesloten adapters reeds de laatste nieuwe versie 1.5 van de firmware bevat, en zal indien nodig de update uitvoeren. Het is belangrijk dat de dLAN adapter rechtstreeks aangesloten is aan de computer. Adapters die aangesloten zijn via het stroomnet kunnen niet geüpdatet worden. Nu dienen ze eenmalig rechtstreeks op de PC aangesloten te worden. De firmware update wordt ondersteund door de besturingssystemen Windows 98, Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000 en Windows XP.

Gegevenstransmissie tot 85 Mbps via het stroomnet

De MicroLink dLAN Highspeed adapters bieden een snelheid tot 85 Mbps via het stroomnet thuis – een waardig alternatief voor de conventionele Ethernet-bekabeling. Deze dLAN-technologie is veruit beter dan de draadloze standaarden b en g door een groter bereik en een betere transmissiekwaliteit te bieden. Plafonds en muren vormen geen hinderpaal voor de dLAN-adapters. Een ander duidelijk voordeel: er is geen installatie nodig. Stop gewoon de MicroLink dLAN Highspeed adapters in het stopcontact en zij vormen uw stroomleidingen om in ‘echte’ netwerkkabels die klaar zijn voor onmiddellijk gebruik. Verdere informatie kan u vinden op www.devolo.com