Onderneming / 06.03.2006

devolo en Intellon brengen HomePlug AV Powerline communicatieproducten op de Europese markt

Nieuwe producten gebaseerd op de globale 200Mbps HomePlug AV-standaard ondersteunen Triple Play en toepassingen voor High Definition Multimedia Home Entertainment. Intellon Corporation, wereldwijd leider op het gebied van geïntegreerde circuits voor op HomePlug® gebaseerde Powerline communicatie (PCL), bericht vandaag dat devolo AG uit Aachen, Duitsland, gebruik maakt van de Intellon HomePlug AV Powerline communicatie geïntegreerde circuits (IC’s) in haar nieuwe dLAN 200 Ethernet-adapters. Deze nieuwe adapters laten service providers en consumenten toe om meerdere stromen van high definition video en digitale audio te verdelen via het bestaande stroomnet thuis, de ideale oplossing voor high definition IPTV, Triple Play en toepassingen voor multimedia-entertainment.

"devolo’s populaire dLAN 85 Ethernet-adapters, die de Intellon HomePlug 1.0 met Turbo IC’s gebruiken, werden reeds door grote Europese telecoms gebruikt voor hun IPTV-diensten", aldus Heiko Harbers, CEO van devolo. "Gezien het succes van deze producten, lag het voor ons voor de hand om te kiezen voor de recente HomePlug AV IC’s in onze nieuwste generatie dLAN 200-adapters."

"HomePlug AV biedt de bandbreedte en de robuustheid om meerdere stromen van rich entertainment door te sturen samen met ander digitaal verkeer", zegt Charlie Harris, voorzitter en CEO van Intellon. "Daarom kiezen service providers en toonaangevende fabrikanten zoals devolo voor Intellon’s HomePlug AV IC’s als de thuisnetwerkoplossing voor multimedia entertainment en high definition IPTV rollouts."

De nieuwe HomePlug AV-producten van devolo worden momenteel tijdens CeBIT getoond op de stand van Intellon in hal 14, stand H13 en op de devolo-stand in hal 15, stand D12.

Over Intellon Corporation

Intellon is wereldwijd leider op het gebied van powerline communicatie, met HomePlug®-compatibele en andere powerline- geïntegreerde circuits voor thuisnetwerken, entertainment via het netwerk, BPL-toegang en commerciële toepassingen. Intellon creëerde en patenteerde de basistechnologie voor HomePlug 1.0 en speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de basistechnologie voor de nieuwe 200-Mbps HomePlug AV powerline-standaard. Met een verkoop van meer dan vier miljoen HomePlug®-circuits, heeft Intellon het grootste marktaandeel in de snel groeiende markt voor HomePlug®-oplossingen. Het bedrijf is opgericht in 1989 en heeft het hoofdkantoor in Ocala, Florida, met kantoren in San Jose en Toronto. Voor meer informatie kan u terecht op www.intellon.com.

Over de HomePlug Powerline Alliance

Opgericht in 2000 en met wereldwijd 65 leden, is de HomePlug Powerline Alliance, Inc. is de toonaangevende openstandaard-organisatie voor de ontwikkeling van onderling compatibele powerline communicatiestandaarden. HomePlug-sponsors zijn onder meer bedrijven als Comcast, EarthLink, GE Security, Inc., een dochterbedrijf van General Electric Co., Intel Corporation, Linksys, een afdeling van Cisco Systems, Inc., Motorola, RadioShack Corporation, Samsung, Sharp Laboratories of America, en Sony. Voor meer informatie over de alliantie kan u terecht op www.homeplug.org.

Intellon en No New Wires zijn geregistreerde merknamen van Intellon Corporation. HomePlug is een geregistreerde merknaam van de HomePlug Powerline Alliance, Inc. Alle andere merknamen die vermeld worden, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.