Beurs / 07.03.2014

devolo lanceert professionele Home Control powerline-oplossingen op Light+Building 2014

Bezoek devolo op stand C56, hal 9.0 op Light+Building 2014; van 30 maart tot en met 4 april in Frankfurt, Duitsland
devolo AG presenteert zijn powerline-oplossingen voor de vakhandel en elektronicadealers tijdens Light+Building 2014. De wereldwijde marktleider in het PLC-segment onthult voor het eerst ook zijn oplossing voor smart homes: devolo Home Control. Hierbij ligt de focus op eenvoud. Het nieuwe portfolio draait om eenvoudige bediening, installatie en uitbreiding. In het powerline-segment introduceert devolo nieuwe oplossingen voor het eenvoudig opzetten van netwerken via het elektriciteitsnet met dLAN® 650. Naast de dLAN®-adapters met wifi-functionaliteit staan de nieuwe dLAN® 650+- en de dLAN® 650 triple+-modellen (met 3 gigabit-netwerkaansluitingen) centraal.

Introductie van devolo Home Control voor smart homes

devolo Home Control is het nieuwe productaanbod voor smart homes. Het omvat alle belangrijke gebieden voor smart homes en is, dankzij het modulaire ontwerp, in te passen in elk huis. De belangrijkste voorwaarden voor een smart home zijn: veiligheid, beveiliging en controle. In dit tijdperk van stijgende energiekosten is efficiënt gebruik van energie belangrijk. devolo introduceert devolo Home Control als onafhankelijk productportfolio naast zijn beroemde dLAN® powerline-adapters. Net als met de devolo powerline-oplossingen ontwikkelt het bedrijf zijn devolo Home Control met een open architectuur op basis van internationale standaarden. Tijdens Light+Building 2014 introduceert devolo voor het eerst het nieuwe Home Control-portfolio voor bouw- en ontwikkelprojecten. Het Home Control-portfolio is in België voorzien voor het eerste kwartaal van 2015.

Powerline-portfolio voor vakhandel en elektronicadealers

devolo biedt met dLAN® een succesvol productportfolio voor de vakhandel en elektronicadealers. Het productassortiment richt zich op zowel consumenten als zakelijke gebruikers. dLAN® koppelt de adviesvaardigheden van experts op locatie aan speciale service, zoals een driejarige garantie.

dLAN® 650 - het snelste powerline-thuisnetwerk

devolo introduceert tijdens Light+Building 2014 twee nieuwe dLAN®-adapters. dLAN® 650+ en dLAN® 650 triple+ bieden overdrachtssnelheden tot wel 600 Mbps. De twee adapters maken ook gebruik van de gepatenteerde range+-technologie. Dit zorgt voor aanzienlijk betere prestaties van netwerken in het gehele huis doordat ook de aardedraad wordt gebruikt. Beide adapters beschikken over een geïntegreerd stopcontact met netfilter. De dLAN® 650+ heeft een gigabit-LAN-poort en de dLAN® 650 triple+ biedt 3 gigabit-netwerkaansluitingen.

Powerline meets wifi - thuis en op kantoor perfecte ontvangst

Het dLAN®-productportfolio omvat ook twee powerline-gebaseerde wifi-oplossingen. De dLAN® pro 500 Wireless+ is de kern van het netwerk en zorgt voor groot wifi-bereik in elke professionele omgeving. De adapter heeft drie Ethernet-poorten en wifi-n met antennes in een MIMO-opstelling (Multiple Input, Multiple Output). Hij heeft ook een geïntegreerd stopcontact met netfilter, waardoor het reguliere stopcontact beschikbaar blijft voor andere apparaten. De adapter maakt eenvoudig draadloos contact met apparaten als smartphones, tablets en laptops, op welke plek dan ook. De dLAN® pro 500 Wireless+ is te configureren en te onderhouden met behulp van een dLAN® AVpro-manager. Met deze hoogwaardige beheertool configureren en onderhouden beheerders het powerline-netwerk eenvoudig op afstand. De dLAN® 500 Wi-Fi is ontworpen als kosteneffectief wifi-toegangspunt voor thuisgebruik. Naast ondersteuning voor de wifi-n-standaard heeft hij een netwerkverbinding voor apparaten met kabelaansluiting.

devolo OEM-oplossingen voor efficiënte powerline-integratie

devolo biedt zijn hoogwaardige ontwikkelings- en productie-expertise ook bij OEM-projecten. De Home Control-oplossing van devolo en de verschillende modellen van de devolo powerline-adapter staan centraal tijdens Light+Building 2014. Veel gerenommeerde bedrijven in de telecommunicatiebranche en bekende salesorganisaties vertrouwen op de wereldwijde powerline-marktleider bij het maken van hun PLC-producten.

devolo is tijdens Light+Building 2014 te vinden in stand C56 in hal 9.0. Walter Krott, Business Development Manager for Project Business bij devolo, demonstreert graag de nieuwe devolo-producten. Neem, om een afspraak in te plannen contact op met Michael Ros of Naomi Samson (devolo@lvtpr.com).