Eindklant / 10.02.2009

devolo op CeBIT 2009

devolo AG, wereldwijd marktleider op gebied van HomePlug-technologie, stelt zijn grootste productlancering ooit voor op CeBIT 2009. Met het nieuwe gamma dLAN® Entertainment brengt devolo verschillende audio- en video-oplossingen. De nieuwe dLAN® Audio line-up bevat onder andere een iPod dock - de dLAN®Audio base - en de dLAN® Audio tone met actieve designspeakers met HomePlug-technologie. Daarnaast onthult devolo de dLAN® TV Sat Receiver, devolo’s eerste digitale satellietontvanger met een dLAN® set-top box. Ook de klassieke Homeplug-toepassingen ondergaan enkele vernieuwingen met producten zoals de dLAN® 85 HS plus.

dLAN Audio: multiroom sound voor iPod, internetradio, computer en hifi-installatieHet nieuwe gamma devolo® Audio biedt de perfecte multiroom audio-entertainment. Voortaan is je muziek (iPod, PC, internetradio,...) overal in huis te horen, waar je maar wil. devolo stelt daarom twee innovatieve producten voor, die later dit jaar verkrijgbaar zullen zijn:

De dLAN® Audio tone combineert de beste eigenschappen van een actief stereo- geluidssysteem met de HomePlug-technologie om de muziek overal in huis te laten weerklinken. Met de schakelaar bovenop het dLAN® Audio tone-systeem kan je kiezen uit de verschillende kanalen van de dLAN® Audio-wereld, zoals iPod, computer of internetradio. devolo heeft veel aandacht besteed aan het vermogen en de geluidskwaliteit van de dLAN® Audio tone. Het 2-weg bass reflex systeem produceert immers krachtig en helder geluid. De dLAN® Audio tone kun je dankzij de meegeleverde afstandsbediening ook heel comfortabel vanuit je zetel bedienen.

Met het dLAN® Audio base kunnen een of meerdere dLAN® Audio tone-systemen muziek afspelen van de iPod of de hifi–installatie die verbonden is met de dLAN® Audio base. De dLAN® Audio base is compatibel met elke Apple-muziekspeler die over een dock connector beschikt. MP3-spelers van andere fabrikanten kunnen eveneens worden aangesloten via de analoge audio-input. De iPod-muziek kan ook worden teruggespeeld met het aangesloten hifi- of entertainmentsysteem. Om de iPod te bedienen wordt een infrarood afstandsbediening meegeleverd.

dLAN® TV Sat: satelliet-TV in HD-kwaliteit op TV en PC Met het dLAN® TV-Sat systeem voegt devolo de voordelen van HomePlug-technologie toe aan satellietontvangst: totnogtoe moesten de coaxkabels immers doorheen het huis worden getrokken voor DVB-S-ontvangst. Dankzij dLAN®-TV biedt devolo een eenvoudige, draadloze oplossing voor digitale satelliettelevisie. Deze technologie was tot op heden enkel beschikbaar voor computers, maar nu kunnen gebruikers ook digitale satelliettelevisie in HD bekijken op de televisie.

De dLAN® TV Sat Receiver is een volledig uitgeruste ontvanger voor digitale satelliettelevisie in HD-kwaliteit. Om te kunnen genieten van het beste signaal, wordt een HDMI-aansluiting meegeleverd. Analoge televisietoestellen kunnen worden aangesloten met een SCART-kabel.

Dankzij de CI-module kan je smartcards invoegen voor het ontvangen van bijvoorbeeld versleutelde programma’s. Om te kunnen genieten van het beste surround geluid wordt gebruik gemaakt van een digitale aansluiting bovenop de analoge audio-outputs. De geïntegreerde, EPG-gecontroleerde opnamefunctie bewaart films meteen op een aangesloten externe USB- of eSATA-harde schijf. Als twee ontvangers worden gebruikt in een Twin LNB, kan de dLAN® TV Sat Receiver het ene programma opnemen terwijl je naar een ander kanaal kijkt. Deze eigenschap is ook beschikbaar indien een coax-satelliet TV-kabel wordt gebruikt. Dit is een van de unieke verbeteringen van de dLAN®-TV-Sat ten opzichte van de huidige satelliettelevisiesystemen.

dLAN® 85 HS plus: slimme HomePlug-verbetering voor betere kwaliteitstransmissie De dLAN® 85 HS plus is een vernuftig ontworpen dLAN® Highspeed-adapter. Dankzij het geïntegreerde stopcontact kunnen bijkomende eindapparaten of meervoudige contactdozen op de adapter aangesloten worden, net zoals aan een gewoon stopcontact.

Daarnaast verbetert de geïntegreerde filter aanzienlijk de datatransmissie in het thuisnetwerk. De devolo dLAN® 85 HS plus levert een transmissiesnelheid tot 85 Mbps en is ontworpen voor het opzetten van een snel ‘plug-and-play’ netwerk tussen router, computers en andere netwerkcompatibele toestellen. Dankzij de gepatenteerde devolo PowerSave-technologie verbruikt de adapter 30% minder energie zodra het aangesloten netwerktoesteluitgeschakeld wordt. De devolo dLAN® 85 HS is bovendien compatibel met adapters van de eerste generatie.

"Met de komst van deze dLAN® Entertainment producten kunnen we een volledige line-up met vernieuwende HomePlug-producten voorstellen", vertelt Heiko Harbers, CEO van devolo. "Hiermee tonen we eveneens aan dat de toepassingen van de technologie op gebied van thuisnetwerken nagenoeg oneindig zijn", voegt Harbers er aan toe.

Praktische informatie (niet voor publicatie)devolo stelt zijn nieuwe B2B- en B2C-gamma voor op CeBIT, van 3 tot 8 maart 2009 in Hannover. U vindt de stand van devolo terug in Hal 13, standnummer C20.

Aarzel niet ons te contacteren, indien u een bezoek plant aan CeBIT en een afspraak wenst met Tom Demets, verkoop- en marketing manager voor de Benelux.