Eindklant / 26.07.2012

devolo op IFA 2012: focus op entertainment in het thuisnetwerk

devolo plaatst het thuisnetwerk centraal tijdens IFA 2012. De focus ligt op nieuwe oplossingen voor het dLAN®-thuisnetwerk die de wereld van het entertainment eenvoudiger en spannender maken. Naast de voorstelling van de dLAN® 500 Wireless+ - het nieuwste topmodel in de dLAN® powerline-reeks - ligt de focus van devolo ook op satelliettelevisie in het thuisnetwerk: de nieuwe TV-Sat dual tuner stuurt digitale satelliettelevisie via de stroomleiding door naar verschillende toestellen in huis - van TV tot tablet. Met de dLAN® LiveCam lanceert het Duitse bedrijf dan weer de eerste dLAN® powerline-camera voor het thuisnetwerk die gebruikt kan worden via een smartphone app.

Aken, 26 juli 2012 - De IFA Consumer Electronics Unlimited-beurs in Berlijn (31 augustus. - 5 september 2012, Beurs Berlijn) behoort wereldwijd tot de belangrijkste beurzen op gebied van consumentenelektronica. devolo AG zal tijdens de komende IFA-beurs haar oplossingen voor het thuisnetwerk voorstellen in hal 3.2 op stand 131. Daarbij gaat de aandacht niet alleen naar nieuwe adapters voor het dLAN®-thuisnetwerk, maar wordt ook de eerste dLAN® powerline camera voorgesteld, waarbij de gebruiker wereldwijd toegang heeft tot de camera dankzij de smartphone app. Verder wordt de productreeks dLAN® TV Sat, voor eenvoudige satelliettelevisieontvangst via de stroomleiding, uitgebreid met een dual tuner. Hiermee wordt ook het streamen naar eindapparaten zoals smartphones of tablets mogelijk. Met de dLAN® LTE Router heeft devolo een nieuw dLAN®-product ontwikkeld, dat het mogelijk maakt op een eenvoudige manier de internettoegang in het thuisnetwerk te delen.

dLAN® powerline geperfectioneerd: de nieuwe WiFi-adapter dLAN® 500 AV Wireless+.

De nieuwe dLAN® 500 AV Wireless+ werd ontworpen als dLAN® powerline-adapter voor alle ruimtes met veel IT-apparatuur en consumentelektronica en biedt daarom maximale connectiviteit. Dankzij de 3 ethernetpoorten kunnen kabelgebonden netwerkapparaten rechtstreeks verbonden worden met het thuisnetwerk en het internet. De geïntegreerde WLAN-oplossing biedt een optimale verbinding met notebooks, smartphones en tablets. Door de Wireless N-standaard en de geïntegreerde MIMO-antenne is er steeds een hogesnelheidsverbinding voor alle mobiele eindapparaten beschikbaar. De dLAN® 500 AV Wireless+ is ideaal voor gebruik in de woon- en werkkamer: in tegenstelling tot conventionele WLAN-routeroplossingen geniet men met de dLAN® 500 AV Wireless+ in deze ruimtes van optimale draadloze ontvangst. De nieuwe dLAN® 500-generatie biedt een hoge doorvoersnelheid. Het geïntegreerde stopcontact met netfilter optimaliseert de gegevensdoorvoer en verhindert storingen.

De camera voor het thuisnetwerk: dLAN® LiveCam met eenvoudige toegang via app.

Met de nieuwe dLAN® LiveCam stelt devolo de allereerste camera met dLAN® powerline voor waarmee men van eender waar ter wereld de installatielocatie kan bewaken. Zelfs op vakantie of op het werk kan men toegang krijgen tot de videostream. Via de directe internetverbinding en de app voor Apple iPhone/iPad en Android-toestellen heeft men op elk moment toegang tot de camera.Bovendien is de dLAN® LiveCam in een handomdraai geïnstalleerd dankzij devolo’s revolutionaire dLAN® powerline-techniek. Men heeft voor de aansluiting enkel een stroomkabel nodig. Zo kan de LiveCam heel flexibel in de buurt van eender welk stopcontact in huis gebruikt worden en probleemloos verplaatst worden indien nodig! De veilige video-overdracht gebeurt via de stroomleiding. Om zowel overdag als ’s nachts de hoogste beeldkwaliteit te garanderen wordt de camera ondersteund met infrarood. Het dLAN® LiveCam-systeem kan men indien nodig nog uitbreiden met een of meerdere LiveCams.

Satelliettelevisie via de stroomleiding: dual tuner voor televisie, tablet & co.

dLAN® TV Sat is de eenvoudigste manier om satelliettelevisie in het hele huis te brengen. Via de stroomleiding wordt elk stopcontact namelijk een antennedoos en daardoor hoeft men geen speciale kabels te trekken. Met de nieuwe dual tuner voor dLAN® TV Sat stelt devolo de volgende generatie TV Sat-systemen voor. Enerzijds biedt de nieuwe dLAN® dual tuner de integratie van twee satellietsignalen, zodat men twee verschillende televisiezenders tegelijkertijd kan ontvangen of opnemen. Anderzijds kan men de satelliettelevisie via de devolo settopbox dLAN® TV Sat 2400-CI+ niet alleen op de TV ontvangen, maar ook via tablets en smartphones.

Ingenieus verbonden met LTE-internettoegang: dLAN® LTE Router voor gemeenschappelijk surfen.

LTE is de nieuwe standaard voor snel breedbandinternet via het mobiele netwerk. Met de dLAN® LTE Router van devolo krijgen alle internetcapabele toestellen in huis gemeenschappelijk toegang tot het internet. Dankzij de revolutionaire dLAN® powerline-techniek kunnen computers, consumentenelektronica en zelfs smartphones, notebooks en tablets in huis snel en eenvoudig op het internet. De dLAN® LTE-adapter met USB-aansluiting ondersteunt alle gangbare LTE- en UMTS-sticks, alsook draadloze breedbandstandaarden voor het mobiele netwerk (LTE800, LTE1800, LTE2600, UMTS en GSM) en is ook eenvoudig te installeren.

Nieuwe dLAN® Eco Line: eenvoudig thuisnetwerk met dLAN® 500 duo en duo+.

Met de dLAN® Eco Line lanceert devolo een nieuwe productlijn binnen dLAN® powerline voor bijzonder eenvoudige en energiebesparende netwerken thuis. Dankzij de Dynamic PowerSave-technologie passen deze adapters hun energieverbruik flexibel aan het verbonden apparaat aan. De nieuwe serie wordt gelanceerd met twee bijzonder aantrekkelijke adapterversies, de dLAN® 500 duo en de dLAN® 500 duo+. Beide beschikken telkens over twee netwerkpoorten voor de eenvoudige, rechtstreekse aansluiting van twee netwerkapparaten zoals computers en andere consumentenelektronica. Het ultracompacte design maakt een flexibele en onopvallende plaatsing mogelijk. In tegenstelling tot het klassieke duomodel beschikt de duo+ over een geïntegreerd stopcontact en een netfilter, die de doorvoerprestatie van dLAN® powerline nog sterker verbetert.

Journalisten kunnen ook een blik werken op de nieuwigheden van devolo op de Showstoppers-beurs op 30 augustus 2012. Het Showstoppers-event vindt plaats vanaf 18u in gebouw 15.2. Een afzonderlijke accreditatie is hiervoor noodzakelijk.