Eindklant / 13.08.2013

devolo stelt update beschikbaar voor dLAN® LiveCam: beelden ontvangen en configureren nu ook op Mac OS X-computers

devolo stelt een update beschikbaar voor de dLAN® LiveCam waardoor het nu ook mogelijk is LiveCam-beelden te bekijken en te configureren op Apple-desktops en -laptops. Het bedrijf biedt Mac OS X-gebruikers een gratis te downloaden software-update. Eerder introduceerde devolo deze software voor iOS. Met de dLAN® LiveCam hebben gebruikers altijd zicht op wat er zich in hun huis afspeelt. Of ze nu hun huisdieren in de gaten willen houden, zicht willen houden op kamers of beelden willen hebben van de baby - de dLAN® LiveCam is op vele manieren te gebruiken. De videostream van de LiveCam is overal ter wereld te bekijken, zowel vanaf het werk als op vakantie. Het enige wat nodig is: een internetverbinding.

Hetzelfde gebruiksgemak - flexibeler in gebruik

Bekijk snel je e-mail - en check tegelijkertijd of alles in orde is thuis. Dankzij de nieuwe LiveCam-software voor Apple-computers zijn MacBooks, iMacs en soortgelijke apparaten geschikt voor de dLAN® LiveCam. Het eenvoudig te gebruiken programma toont de livestream van de camera en biedt diverse opties zoals het aanpassen van de beeldkwaliteit. Het programma is geschikt voor de huidige Mac OS X-versies 10.7 en 10.8. De dLAN® Live Cam-software is gratis te downloaden op www.devolo.com. De versies voor onder meer iOS, Android, Windows en Linux blijven ongewijzigd.

Thuiscamera, geïnstalleerd in minder dan vijf minuten

De camera zelf is binnen een mum van tijd te gebruiken: de installatie neemt minder dan vijf minuten tijd in beslag. Dankzij Powerline-transmissie via het elektriciteitsnetwerk in huis behoort ingewikkelde bedrading tot het verleden; de stroomkabel ís de videokabel.

Compacte camera, veel mogelijkheden

De witte, compacte behuizing van de dLAN® LiveCam biedt mogelijkheden tot onopvallende plaatsing in huis. De stroomkabel levert de stroom, maar ook de overdracht van de videobeelden. Daarnaast zorgt de 2,5 meter lange kabel ervoor dat de camera vrijwel overal te plaatsen is. De kop van de camera is voorzien van diverse draai- en keerfuncties en een per camera in te stellen opnamegebied. Twaalf krachtige infrarood leds voorzien in uitstekende beeldkwaliteit, zelfs in ongunstige lichtomstandigheden en duisternis.

Meer informatie over devolo-producten is te vinden op de mediapagina van de devolo-website. Haal meer uit uw elektriciteitsnetwerk - bekijk de informatieve video’s over dLAN® op YouTube: www.youtube.com/devolo.