Onderneming / 04.04.2006

devolo zakt prijzen van de dLAN Highspeed dankzij HomePlug succes

devolo AG zakt prijzen van haar dLAN Highspeed producten op 1 april 2006. Sinds 1 april heeft het Duitse devolo haar 2 dLAN Highspeed producten doen dalen in prijs. De dLAN Highspeed was de eerste HomePlug-adapter met een overdrachtsnelheid tot 85 Mbps op de Europese markt. Vanaf 1 april heeft een dLAN Highspeed een richtprijs van 79,90€ (voordien 99,90€) en de dLAN Highspeed starter kit (pakket met 2 dLAN Highspeed adapters) wordt voortaan aan 149,90€ geprijsd in plaats van 189,90€. De opmerkelijke boom van de HomePlug-technologie en de daarmee gepaard gaande toenemende verkoop maken deze prijsdaling mogelijk.

“HomePlug zet zich steeds sterker door als technologie in het thuisnetwerk“, benadrukt Heiko Harbers, CEO van devolo AG in Aachen. “De enorme interesse voor onze dLAN-producten tijdens de CeBIT dit jaar heeft dit opnieuw bevestigd”, vult Harbers aan. “Ook de actuele GfK-cijfers tonen deze trend aan.” De Highspeed-standaard zorgt ervoor dat zelfs video’s in DVD-kwaliteit via het interne stroomnet verstuurd kunnen worden. In combinatie met IP-TV wordt video-on-demand een belevenis in het ganse huis – overal waar een stopcontact is.

Steeds meer experts geven daarom de HomePlug-technologie grote kansen bij thuisnetwerken. Ten opzichte van de klassieke Ethernetbekabeling heeft HomePlug het voordeel, dat het overal ter beschikking staat, ten opzichte van Wireless dat er een beter bereik is doorheen muren en plafonds. Het al aanwezige stroomnet in huis is gewoonweg de eenvoudigste oplossing om PC’s en andere elektronische entertainment apparatuur zoals settopboxen in een netwerk te plaatsen.