Eindklant / 12.01.2010

dLAN® 200 AVmini : klein, snel en compact - devolo introduceert nieuwe mini stroomnetwerkadapter

devolo AG, de wereldwijde marktleider op gebied van powerline-technologie, stelt de dLAN® 200 AVmini voor, de eerste stroomnetwerkadapter met ultracompacte afmetingen. Door zijn beperkte diepte van slechts 29 mm en zijn stijlvolle afwerking in witte pianolak, kan de kwaliteitsvolle adapter overal discreet worden geplaatst. Een nieuwe chip zorgt bovendien voor hoge overdrachtssnelheden tot 200 Mbps over afstanden van 300 meter en meer. De geïntegreerde en energiebesparende "Dynamic PowerSave"-technologie zorgt voor een energie-efficiënte werking. De sofware van de dLAN® 200 AVmini is compatibel met Microsoft Windows 7 en alle andere huidige Windows-versies, Mac OS X en Linux.

devolo introduceert de dLAN® 200 AVmini, een ultracompacte stroomnetwerkadapter, een ideaal instapmodel voor hogesnelheids-netwerken tot 200 Mbps. Dankzij de beperkte afmetingen van de behuizing (slechts 90 x 58 x 29 mm) en de elegante witte afwerking, past de dLAN® 200 AVmini bijna in zijn geheel binnen de voorzijde van elk stopcontact. Zo kan hij overal onopvallend in elke kamer worden geplaatst.

De nieuwe chip verhoogt de doorvoersnelheden aanzienlijk en overbrugt moeiteloos een lengte van 300 meter binnen het stroomnetwerk, waardoor de dLAN® 200 AVmini over het hele huis inzetbaar is. Zoals gebruikelijk met alle dLAN®-producten, is ook de installatie van dLAN® 200 AVmini heel eenvoudig. Zodra je de adapter in het stopcontact steekt, informeert het 3-LED statusdisplay je onmiddellijk over de status van het apparaat en over de verbinding.

Met de geïntegreerde encryptieknop voeg je in drie eenvoudige stappen computers of netwerkcompatibele apparaten toe, zoals printers, NAS harde schijven of nextgeneration gameconsoles: steek de adapter in het stopcontact, sluit het apparaat aan op de adapter met de meegeleverde netwerkkabel, druk vervolgens op de encryptieknoppen en je bent klaar. De AESpro-encryptie verzekert een veilige verbinding met het internet en de andere computers in het netwerk.

devolo heeft intussen de welbekende "Dynamic PowerSave"-technologie verder ontwikkeld. Het verbeterde intelligente circuit zorgt nu voor een energiebesparing van 60 procent. De dLAN® 200 AVmini schakelt automatisch over in een energiebesparende ‘deep-stand-by’ modus zodra de aangesloten computer of het netwerkapparaat overgaat in stand-by. Wanneer het netwerkapparaat opnieuw gebruikt wordt, is ook de adapter na enkele seconden opnieuw beschikbaar.

Heiko Harbers, CEO bij devolo, vertelt: "Steeds meer mensen zetten een thuisnetwerk via dLAN® op omdat het een krachtige en eenvoudige manier is om alle netwerkcompatibele apparaten met elkaar te verbinden in huis. De vraag naar een goedkope en betrouwbare oplossing, die bovendien ook nog eens onopvallend en bijna onzichtbaar moet zijn, blijft stijgen. De dLAN® 200 AVmini van devolo is daarom de ideale oplossing in de wereld van de stroomnetwerken."

Prijs en beschikbaarheid

De dLAN® 200 AVmini is beschikbaar vanaf begin februari 2010. Een losse adapter kost €59,90, de starter kit met twee adapters €109,90. De adapter is volledig compatibel met alle andere dLAN® 200 AV-adapters. devolo geeft bovendien drie jaar garantie.