Eindklant / 11.04.2013

Eenvoudigste thuisnetwerk via elektriciteitsnet: devolo introduceert netwerkadapters dLAN® 500 duo en dLAN® 500 duo+

devolo, Europees producent van netwerkcommunicatieoplossingen, introduceert de dLAN® 500 duo en dLAN® 500 duo+. De nieuwe producten in het devolo-assortiment voorzien elke kamer in het huis van een internetverbinding. De compacte adapters zorgen ervoor dat het elektriciteitsnet in huis te gebruiken is als een lange netwerkkabel. Zo wordt elk stopcontact een internet- en netwerktoegangspunt. Dit alles is zeer eenvoudig en in een paar minuten te installeren, zelfs voor leken. De dLAN® 500 duo en dLAN® 500 duo+ bieden de nieuwste, hoogwaardige technologie, waardoor ze energiezuiniger en voordeliger zijn voor de consument.

Compacte adapter - kinderlijk eenvoudig te installeren

De dLAN® 500 duo en de dLAN® 500 duo+ zijn binnen een mum van tijd geïnstalleerd: sluit de eerste adapter aan op de router en alle stopcontacten zijn direct beschikbaar als internet- en netwerktoegangspunt. Steek vervolgens een tweede adapter in een ander stopcontact en verbind die met bijvoorbeeld een computer, laptop, televisie, Blu-rayspeler, gameconsole of internetradio. De vereiste kabels zitten in de verpakking. Er is geen verdere configuratie vereist. Beide adapters zijn zeer klein van formaat en daardoor onopvallend te plaatsen. De kleinere van de twee - de dLAN® 500 duo - meet slechts 65 x 81 x 29 millimeter.

Internet in elke kamer van het huis

De dLAN® 500 duo en de dLAN® 500 duo+ beschikken over twee Fast Ethernet-aansluitingen, waardoor tegelijkertijd meerdere apparaten zijn aan te sluiten - waar ook maar een stopcontact beschikbaar is. Zo zijn bijvoorbeeld een computer en een netwerkprinter, of een televisie en een gameconsole te verbinden met het internet via slechts één adapter. Beide adapters draaien op 500 Mbps-chiptechnologie. Ze werken met alle Powerline-adapters van zowel 200 als 500 Mbps en garanderen daarbij een hoge netwerk- en internetsnelheid. Bovendien beschikt de dLAN® 500 duo+ over een geïntegreerd stopcontact met netfilter voor nog hogere snelheden.

Kostenefficiënt thuisnetwerk - flexibel en veiligDe nieuwe Powerline-adapters van devolo gebruiken een meer kosteneffeciënte chiptechnologie en zijn verkrijgbaar voor zeer aantrekkelijke prijzen. De adviesverkoopprijs voor de dLAN® 500 duo is 44,90 euro (79,90 euro voor de Starter Kit met twee adapters, 119,90 euro voor de Network Kit met drie adapters). De dLAN® 500 duo+ is 54,90 euro (of 99,90 euro voor de Starter Kit met twee adapters; de Network Kit is 149,90 met drie adapters). Met een druk op de knop is het netwerk te beveiligen tegen ongeautoriseerde toegang via een 128-bit AES-wachtwoord.

Gratis configuratiesoftware voor dLAN®-gebruikers

Voor extra instellingen of configuratie van het dLAN®-thuisnetwerk voorziet devolo zijn klanten van gratis software voor Windows, Mac OS X en Linux (Ubuntu). Het is hiermee de enige aanbieder van Powerline-adapters, die dit doet. Met dLAN® Cockpit hebben devolo-gebruikers de mogelijkheid om op elk moment de verbindingssnelheid tussen de verschillende dLAN®-adapters te bekijken. De software biedt verder praktische en eenvoudige tips om de datasnelheid te verbeteren. Daarnaast zijn digitale gebruikershandleidingen voor de gebruiker in de software beschikbaar. dLAN® Cockpit biedt ook een functie voor het automatisch updaten van alle devolo-componenten in het thuisnetwerk. Zo blijven de producten altijd up-to-date en ontvangen ze nuttige updates voor hogere snelheden of voor compatibiliteit met nieuwe besturingssystemen. dLAN® Cockpit is optionele software voor geavanceerde gebruikers; het is dus niet noodzakelijk voor het gebruik van de adapters zelf.