Eindklant / 29.10.2012

Hou thuis een oogje in het zeil: devolo stelt de powerline-camera dLAN® LiveCam voor

Videobewaking via internet was nog nooit zo eenvoudig. De videostream van de LiveCam, de eerste devolo camera met powerline, kan men wereldwijd bekijken dankzij de gratis dLAN® Cockpit app voor smartphone en tablet. Door de simpele en innovatieve powerline-techniek is geen videobekabeling nodig. Het beeldsignaal wordt stabiel en veilig via de stroomkabel in huis gestuurd. Of het nu gaat om de inkomhal, het thuiskantoor, de tuin of garage: de dLAN® LiveCam is overal flexibel in te zetten, zolang een stroomaansluiting aanwezig is.

Of je nu je eigendom wilt bewaken, een camera voor binnen of een video-uitbreiding van de babyfoon wenst - de dLAN® LiveCam is op vele manieren te gebruiken. De powerline-camera is in een handomdraai geïnstalleerd. De camera inpluggen in het stopcontact volstaat.

Wereldwijde ontvangst van videostream via app voor iOS en Android

De videostream van de dLAN® LiveCam is wereldwijd te ontvangen op smartphones of tablets - ongeacht of je je op kantoor bevindt, op vakantie bent of gewoon op bezoek bij de buren. De dLAN® Cockpit app zorgt voor een bijzonder eenvoudige weergave op smartphones. Voor iOS- en Android-tablets staat bovendien een variant in hoge resolutie van deze gratis app ter beschikking. Beide versies laten naast de weergave van de videostream ook toe screenshots te bewaren en de beeldkwaliteit te verfijnen.

Eenvoudige installatie zonder computer

De dLAN® LiveCam is in een paar minuten opgesteld en klaar voor gebruik. Je kiest de plaats waar je de camera wilt opstellen, en verbindt de camera met het stroomnet. Vervolgens download je de gratis devolo-app "dLAN® Cockpit" uit de iTunes Store, resp. Android Market. Voor een uitgebreide thuisbewaking kunt u tot 7 dLAN® LiveCams binnen één thuisnetwerk gebruiken.

dLAN® LiveCam in detail

Dankzij de witte, bijzonder compacte behuizing (107 x 85 x 85 mm) kan de dLAN® LiveCam op een discrete manier geplaatst worden in huis. Naast de conventionele opstelling is ook een montage op de muur of het plafond mogelijk. De stroomkabel zorgt zowel voor de stroomtoevoer als voor de video-overdracht en garandeert dankzij een kabellengte van 2,5m genoeg speelruimte wanneer je de locatie bepaalt waar je de camera zal installeren.De draaibare camerakop maakt een individuele instelling van het opnamebereik toe. Het cameraobjectief levert opnames met een resolutie tot 640 x 480 pixels en tot 20 beelden per seconde. Twaalf krachtige infrarood-LEDs zorgen voor een goede beeldkwaliteit, zelfs bij mindere lichtomstandigheden of duisternis.

dLAN® powerline voor veilige video-overdracht in het ganse huis

Met haar beproefde powerline-technologie garandeert devolo een eenvoudige en veilige video-overdracht in het ganse huis. Zo kan de dLAN® LiveCam probleemloos aan elk stopcontact in huis aangesloten worden - in de kelder, woonkamer of op de zolder. Voor het streamen van de cameravideo‘s is een breedbandinternetaansluiting nodig.Door het toekennen van een individueel paswoord kunnen de dLAN® LiveCams ook gedeeld worden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om vrienden tijdelijk toegang te verlenen tot de eigen LiveCams, om op die manier "house sitting" van op afstand te doen. Verder kunnen ook meerdere smartphones en tablets gelijktijdig toegang hebben tot een camera, zodat bijvoorbeeld de ganse familie het thuisvideonetwerk kan gebruiken.

"dLAN® powerline is de ideale backbone voor het thuisnetwerk. Het verbindt op een betrouwbare manier alle toestellen die uitgerust zijn met internetverbinding in huis. Voor dit eenvoudige thuisnetwerk is devolo gekend. Met de dLAN® LiveCam plaatsen we nu een eerste smarthome product in het dLAN®-systeem", aldus Heiko Harbers, CEO van devolo AG. "Totnogtoe hebben we met powerline-producten een netwerk mogelijk gemaakt van met het internet verbonden toestellen - nu tonen we welke innovatieve oplossingen met geïntegreerde powerline-technologie mogelijk zijn. Daarbij is de LiveCam de eerste stap in het smarthome-segment."

De devolo dLAN® LiveCam is vanaf november 2012 te vinden in de handel. De richtprijs voor een toestel is 99,90 EUR. De LiveCam wordt ook aangeboden in een pakket met een dLAN®-adapter. Deze dLAN® LiveCam Starter Kit heeft een richtprijs van 129,90 EUR. devolo biedt 3 jaar garantie op alle dLAN®-producten.