Onderneming / 10.07.2007

Nederlandse telecomreus kiest voor devolo’s dLAN Highspeed inhouse powerline adapters

KPN wil klanten alternatief bieden voor bekabeling en WiFi ter uitbreiding van DSL Internet naar eender waar in huis. Het Nederlandse communicatiebedrijf KPN heeft besloten devolo’s inhouse powerline adapters aan te bieden via hun eigen online shops en de KPN Primafoonwinkels. Het product zal verkocht worden onder het merk devolo. Op deze manier wil KPN haar klanten een alternatief bieden voor Ethernetbekabeling en WiFi om de DSL-Internettoegang uit te breiden naar eender welke kamer in huis.

Voor huishoudens waar de draadloze technologie niet optimaal functioneert, is een nieuwe oplossing beschikbaar die de klant een stabiele en gegarandeerde verbinding biedt via het bestaande stroomnet: de dLAN-adapters van devolo zorgen voor een betrouwbare gegevensoverdracht via de stroomleidingen in huis en ondervinden geen hinder van dikke muren of plafonds in een huis of appartement. Met overdrachtssnelheden tot 85 Mbps zorgen de dLAN Highspeed adapters voor een snelle internetverbinding via elk stopcontact in huis. Een bijkomend voordeel is dat de technologie uitbreidbaar is door gewoon extra adapters aan te sluiten om meerdere PC’s in het netwerk te integreren.

dLAN-technologie als voordelig en eenvoudig alternatief

Niet alleen is de configuratie van de dLAN-technologie eenvoudiger, het biedt ook een breder toepassingsbereik en een betere overdrachtskwaliteit. Muren en plafonds vormen geen belemmering voor de dLAN-adapters en er hoeven geen nieuwe kabels te worden gelegd. KPN-klanten die hun devolo dLAN Highspeed adapters voor de eerste keer installeren, ervaren het gemak van "plug and play". Heiko Harbers, CEO van devolo AG: "Onze producten lossen de problemen met thuisnetwerken op. Bovendien zijn ze in een handomdraai geïnstalleerd."

Toekomstige standaard oplossingen voor thuisnetwerken

De dLAN-adapters van devolo zijn gebaseerd op de HomePlug-technologie. Dit is een internationale standaard die ondersteund wordt door bedrijven als Sony, Samsung, Intel en Motorola. Door de toepassing van hoogwaardige hardware voldoen de dLAN-producten aan alle eisen van een modern, krachtig thuisnetwerk. "dLAN is op weg de toekomstige ruggengraat van thuisnetwerken te worden. Daarom zijn wij ervan overtuigd dat een toenemend aantal telecommunicatiebedrijven zal kiezen voor dLAN-producten van devolo," voegt Heiko Harbers toe.