Zakelijke klanten / 21.11.2012

Nieuwe compacte devolo powerline-adapter dLAN® 200 AVpro mini beschikbaar voor professionele installaties.

De dLAN® 200 AVpro mini versterkt het dLAN® PROFESSIONAL portfolio van devolo. De compacte 200 Mbps-adapter is uitgerust met uitgebreide remote managementfuncties en kan zo centraal bediend worden.

De dLAN® 200 AVpro mini werd ontwikkeld voor professionele powerline-netwerken op kantoor,winkelruimtes en voor ambitieuze eindgebruikerprojecten. Deze oplossing maakt veilige en stabiele netwerkverbindingen mogelijk via de stroomleidingen in het gebouw. De dLAN® PROFESSIONAL-architectuur laat daarbij toe tot 64 adapters binnen een netwerk te gebruiken. Zo kunnen zelfs complexe projecten met de professionele dLAN®-adapter gerealiseerd worden. De compacte afmetingen van deze miniadapter laten een bijzonder flexibel gebruik toe zoals bijvoorbeeld een opstelling op moeilijk bereikbare plaatsen. De dLAN® 200 AVpro mini is uitgerust met een LAN-aansluiting waarop eindapparatuur en netwerkswitches aangesloten kunnen worden.

Efficiënte remote maintenance via dLAN® AVpro manager

Als enige fabrikant biedt devolo een professionele, via software beveiligde bewaking en management van dLAN® powerline-adapters. De krachtige remote managementstool AVpro manager ondersteunt de beheerder bij de configuratie en monitoring van het powerline-netwerk. Een dLAN® PROFESSIONAL-installatie met dLAN® 200 AVpro miniadapters kan op die manier efficiënt gemonitord en gestuurd worden, maar kan ook aangepast worden aan het toepassingscenario: zo kunnen bijvoorbeeld verschillende adapterfuncties zoals PowerSave, encryptieknop en status-LEDs gedeactiveerd worden. Firmware updates kunnen net zo comfortabel op alle adapters in het ganse netwerk gedaan worden.

Veilige en stabiele verbindingen, energie-efficiënt gebruik

De 128 Bit AES-encryptie garandeert een veilige gegevensdoorvoer binnen het dLAN® Powerline-netwerk. De dLAN® 200 AVpro uitgerust met de feature ‘Quality of Service’ die zorgt voor bijzonder stabiele verbindingen. Een storingsvrije overdracht van real-time diensten zoals Voice over IPTV is gegarandeerd omdat er automatische voorrang wordt gegeven aan transmissie van data.devolo garandeert een bijzonder energie-efficiënt gebruik dankzij de Dynamic PowerSave-technologie. Deze feature laat een dynamische aanpassing van het energieverbruik toe - de adapter schakelt automatisch in stand-by wanneer het aangesloten netwerkapparaat gedeactiveerd word.

De dLAN® 200 AVpro mini uit het dLAN® PROFESSIONAL-portfolio is vanaf nu beschikbaar. De richtprijs bedraagt 44,90 EUR voor een losse adapter en 69,90 EUR voor een Starter Kit met twee adapters. Zoals alle devolo-producten is de dLAN® 200 AVpro mini ontwikkeld en getest in Duitsland. devolo biedt een garantie van drie jaar.