Onderneming / 02.05.2006

Nieuwe distributeur voor devolo in Nederland

devolo hernieuwt samenwerking met McDOS in Nederland. Begin deze maand heeft devolo, Europees marktleider in HomePlug-oplossingen, haar distributieovereenkomst met McDOS in Nederland hernieuwt. Door de stijgende verkoop van de dLAN-producten, is er nood aan een bijkomende verdeler om de Nederlandse markt uit te bouwen. De keuze viel daarbij op McDOS, die vroeger al verdeler van devolo-producten was.

HomePlug kent een ware boom, wat zich vertaalt in een duidelijke stijging in de verkoop van de dLAN-producten in Europa. Om de Nederlandse markt beter te kunnen bedienen, zocht devolo een bijkomende distributiepartner in Nederland. De keuze viel daarbij op McDOS, die gekend staat als betrouwbare partner voor zowel resellers als fabrikanten. "devolo wil haar aanwezigheid op de Nederlandse markt verder uitbouwen", aldus Heiko Harbers, CEO van devolo AG. "McDOS was onze eerste keuze als nieuwe distributeur voor de Nederlandse markt. Wij zijn daarom heel tevreden dat McDOS devolo zal helpen bij het verder uitbouwen van deze markt." Carlos Aalbers, Directeur Inkoop bij McDOS, over de samenwerking met devolo: "Gezien de sterke groei van de wireless markt en de nieuwe Homeplug-technologie waar devolo zich mee onderscheidt, hebben wij er veel vertrouwen in dat we onze resellers een nieuwe verkoopkans aan kunnen bieden met de mogelijkheid van internettoegang via het lichtnet."HomePlug zet zich steeds sterker door als de technologie in het thuisnetwerk, temeer daar ze ten opzichte van de klassieke Ethernet-bekabeling en ten opzichte van WiFi een aantal opvallende voordelen heeft. De dLAN-oplossing van devolo brengt Internet, muziek en video in elke kamer van het huis –via het al aanwezige lichtnet – zonder problemen van bereik, zonder straling, zonder nieuwe kabels te trekken. Binnenkort brengt devolo een nieuw dLAN 200-gamma op de markt. Deze dLAN 200-producten baseren zich op de nieuwe HomePlug AV-standaard, om nog beter te kunnen beantwoorden aan de ontwikkelingen op gebied van home entertainment.

Over McDOS

McDOS is distributeur van computers, componenten, randapparatuur, software en supplies van gerenommeerde merken. Sinds de oprichting in 1990 zijn wij uitgegroeid tot een betrouwbare partner voor zowel de fabrikant als de reseller. McDOS is actief op de Nederlandse, Duitse en Belgische markt en zet de groei van de afgelopen jaren voort. Focussed distributie verzekert resellers van prima marges, actieve ondersteuning, uitstekende service en continuïteit van hun organisatie. Daardoor behoort McDOS tot de top van distributeurs in Nederland.