Eindklant / 16.02.2005

Persbericht - Highspeed: devolo HomePlug adapters accelereren naar 85 Mbps

MicroLink dLAN® Highspeed zendt nu nog grotere hoeveelheden data over het elektriciteitsnet. Na twee jaar HomePlug standaard 1.0, zet de technologieleider devolo, met hoofdkantoor in Aachen (Duitsland), een verdere stap naar een digitale thuisomgeving dankzij de MicroLink dLAN® Highspeed Ethernet en de MicroLink dLAN® duo. De nieuwe highspeed oplossing maakt datatransmissie tot 85 Mbps over het elektriciteitsnet thuis mogelijk. De MicroLink dLAN® duo werkt met de HomePlug 1.0 standaard en verenigt USB- en ethernetaansluitingen in één apparaat.

Geïnteresseerde thuisgebruikers en enthousiaste techneuten kunnen een eerste blik werpen op de twee nieuwe MicroLink dLAN® producten van devolo tijdens de CeBIT beurs 2005 in maart in Hannover, Duitsland. De demonstratie van deze nieuwe producren is zeker de moeite waard nu de nieuwe MicroLink dLAN®-Highspeed adapters de datatransmissie via het elektriceitsnet verhogen van 14 Mbps naar 85 Mbps. Waar voorheen de voornaamste focus van HomePlug adapters op de ‘verlenging’ van internet lag, biedt deze verhoogde datahoeveelheid een hele nieuwe reeks van mogelijheden. De nieuwe highspeed standaard zorgt ervoor dat PC’s grote bestanden over het elektriciteitsnet kunnen uitwisselen zonder een lange wachttijd. Filmliefhebbers kunnen videos in DVD-kwaliteit versturen over het electriciteitsnet in huis. In combinatie met IP-TV wordt video on demand een indrukwekkende ervaring overal in huis –als er maar een stopcontact zit. Bovendien zijn de nieuwe highspeed producten volledig compatibel met de bestaande HomePlug 1.0 apparaten van devolo, wat een absoluut pluspunt is.

Een thuisnetwerk zonder boren of het leggen van kabels

Een groeiend aantal experts erkent dat de HomePlug technologie de beste toekomst heeft op het gebied van thuisnetwerken. Tegenover de meer conventionele ethernetkabels heeft HomePlug het voordeel overal in huis te zijn. In vergelijking met Wireless LAN biedt het een veel beter bereik door muren en plafonds. De meest eenvoudige oplossing om PC’s en andere elektronische entertainmentapparaten zoals stereo-apparatuur of moderne DVD-spelers met elkaar te verbinden, is gebruik te maken van het bestaande elektriciteitsnet in het gebouw. Met de nieuwe highspeed standaard legt devolo de lat weer hoger om conventionele ethernetbekabeling overbodig te maken.

MicroLink dLAN® duo – Ethernet en USB in één apparaat

Naast de introductie van de nieuwe HomePlug highspeed standaard blijft devolo hoe dan ook zijn HomePlug 1.0 productportfolio steunen, een feit dat grafisch gedemonstreerd wordt door nieuwe ontwikkelingen met de twee producten MicroLink dLAN® Ethernet en MicroLink dLAN® USB. Deze twee HomePlug adapters zijn nu verenigd in de nieuwe MicroLink dLAN® duo – Ethernet en USB in één apparaat. Klanten hoeven voortaan in de winkel niet langer besluiten welke dLAN® HomePlug adapteraansluiting zij thuis willen gebruiken. Verder zal een adapter die langere tijd niet wordt gebruik automatisch op standby modus springen om zo de elektriciteitsrekening laag te houden.

Prijzen en beschikbaarheid

Prijzen en beschikbaarheid van de MicroLink dLAN® Highspeed Ethernet en de MicroLink dLAN® duo zullen bekend worden gemaakt op de beurs CeBIT (10 t/m 16 maart) in hal 15, stand D11.