Onderneming / 09.08.2007

Telekom Austria kiest voor devolo dLAN Highspeed inhouse powerline adapter

Oostenrijks telecombedrijf wil alternatief voor WiFi aanbieden aan haar Internetklanten. De Oostenrijkse Telekom Austria heeft beslist zowel in haar winkels, de online shop en via haar verkooppartners de inhouse powerline adapter van devolo aan te bieden. Telekom Austria wil haar klanten op die manier een alternatief bieden voor de WLAN-technologie om de DSL-Internettoegang uit te breiden naar eender welke kamer in huis.

De WiFi-gekte in Oostenrijk bereikt door de toenemende marktverzadiging een natuurlijk hoogtepunt. Telekom Austria vult haar WLAN-aanbod nu aan met een zinvol alternatief voor het uitbreiden van de Internettoegang: de dLAN Highspeed adapters van devolo bieden een nog comfortabeler Internetgebruik en zelfs een compleet thuisnetwerk. Deze adapters van devolo zorgen voor een veilige datatransfer via de bestaande stroomleidingen in huis, zonder gehinderd te worden door dikke muren of plafonds binnen de woning. Met overdrachtssnelheden tot 85 Mbps biedt de dLAN Highspeed adapter de nodige snelheid om probleemloos en zonder technische knowhow een snelle internetverbinding op te zetten vanaf eender welk stopcontact in huis. Een bijkomend voordeel is dat de techniek uitbreidbaar is: een PC kan heel eenvoudig aan het netwerk toegevoegd worden door een bijkomende adapter in het stopcontact te steken.

dLAN-technologie als voordelig en eenvoudig alternatief

Niet alleen is de configuratie van de dLAN-technologie eenvoudiger, het biedt ook een breder toepassingsbereik en een betere overdrachtskwaliteit. Muren en plafonds vormen geen belemmering voor de dLAN-adapters en er hoeven geen nieuwe kabels te worden gelegd. KPN-klanten die hun devolo dLAN Highspeed adapters voor de eerste keer installeren, ervaren het gemak van "plug and play". Heiko Harbers, CEO van devolo AG: "Onze producten lossen de problemen met thuisnetwerken op. Bovendien zijn ze in een handomdraai geïnstalleerd."

Toekomstige standaard oplossingen voor thuisnetwerken

De dLAN-adapters van devolo zijn gebaseerd op de HomePlug-technologie. Dit is een internationale standaard die ondersteund wordt door bedrijven als Sony, Samsung, Intel en Motorola. Door de toepassing van hoogwaardige hardware voldoen de dLAN-producten aan alle eisen van een modern, krachtig thuisnetwerk. "dLAN is op weg de toekomstige ruggengraat van thuisnetwerken te worden. Daarom zijn wij ervan overtuigd dat een toenemend aantal telecommunicatiebedrijven zal kiezen voor dLAN-producten van devolo," voegt Heiko Harbers toe.